چند عادت ساده برای کنترل سطح کلسترول

[ad_1]

سطوح بالای کلسترول خون می تواند بر سلامت قلب و فشار خون طبیعی افراد تأثیر بگذارد و منجر به بسیاری از اختلالات سبک زندگی شود.

به گزارش ایسنا، اما بدن برای ساختن سلول های سالم به کلسترول نیاز دارد. اما زمانی که سطح کلسترول بد (LDL) در بدن به شدت افزایش می یابد، خطر تشکیل رسوبات چربی در رگ های خونی وجود دارد که جریان خون را متوقف می کند و حتی می تواند منجر به تشکیل لخته شود که می تواند باعث حمله قلبی یا سکته شود.

کلسترول بالا اغلب به موقع تشخیص داده نمی شود زیرا بدن علائم هشدار دهنده را ندارد. اما اگر غذاهای سرشار از چربی های اشباع و ترانس می خورید و سبک زندگی کم تحرکی دارید، احتمال ابتلا به کلسترول بالا بیشتر است. کنترل سطح کلسترول کار سختی نیست و فقط باید برخی عادات مضر را کنار بگذارید.

هندوستان تایمز در مقاله ای به چند روش موثر برای کنترل سطح کلسترول خون اشاره می کند:

غذاهای غنی از فیبر و ویتامین بخورید

مصرف غذاهای پرچرب مانند گوشت و لبنیات می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد زیرا در رسوب چربی در کبد نقش دارد. برای تنظیم سطح کلسترول، لازم است غذاهای غنی از ویتامین و فیبر مانند غلات، آجیل، سبزیجات برگ دار و غلات کامل را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

از غذاهای آماده پرهیز کنید

غذاهای آماده برای طبخ، کنسرو شده یا منجمد حاوی مقادیر زیادی مواد نگهدارنده هستند که می توانند برای مدت طولانی تری مصرف شوند که می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد.

به طور منظم تمرین کن

ورزش نکردن می تواند منجر به تجمع چربی اضافی شود که به رسوب چربی در کبد و افزایش سطح کلسترول کمک می کند. ورزش منظم می تواند وزن و کلسترول را کنترل کند.

از سبک زندگی ناسالم خودداری کنید

مصرف الکل، سیگار کشیدن و سطوح بالای استرس همگی در افزایش سطح کلسترول نقش دارند. این مشکلات باعث افزایش فشار بر قلب و ایجاد اضطراب می شود. کاهش مصرف غذاهای ناسالم، پرهیز از الکل و سیگار می تواند سطح کلسترول شما را تا حد زیادی تنظیم کند.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بایگانی‌ها