سرعت قطار کرمان – یزد دو برابر می شود

[ad_1]

ایسنا/ کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با مساعدت پیمانکار بازسازی 46 کیلومتر راه آهن مسیر کرمان – یزد مشخص شده و عملیات اجرایی آن از هفته آینده با سرمایه گذاری آغاز می شود. حدود 185 میلیارد تومان; با اجرای این مهم، سرعت حرکت قطارها در این مسیر از 60 کیلومتر به 120 کیلومتر افزایش می یابد و ایمنی ریلی این خط نیز ارتقا می یابد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل روابط عمومی مردم کرمان و راور، محمدرضا پورابراهیمی در مراسم افتتاح خط اتصال شرکت روغن نباتی گلناز به راه آهن سراسری افزود: نکته اصلی این است که قادر به بازگشت به کشور چرخه عملیاتی است.

وی با تشکر از کارگران و کارکنان این شرکت که روزهای سختی را تحمل کردند که کار متوقف شد، گفت: در زمینه ظرفیت در سال های اخیر با مشکلی مواجه شدیم و آن مشکل این بود که سیاست های تخصیصی برای محصول اساسی ارائه شد که عملا تولید این کالاها را به چالش کشیده و در حالی که بارها در مجلس به دولت های گذشته و کنونی هشدار داده ایم که ادامه این سیاست به مصلحت مصرف و تولید نیست و از هر دو جهت و دلیلی برای ادامه این سیاست است، اشتباه نیست. .

وی ادامه داد: در دولت قبل که به این سیاست اعتقادی نداشت و در دولت جدید این باور ایجاد شد اما باید در هفته های پایانی سال تصمیم به اصلاح روش تخصیص ارز ترجیحی می شد. اما منصرف شد.”

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در رسانه ها و جاهایی صحبت از حذف ارز ترجیحی می شود تا این تصمیم را بگیریم.

پورابراهیمی ادامه داد: سالانه 15 میلیارد دلار برای بازگشت کالاهای اساسی به قیمت سال 96 با ارز 4200 تومانی محاسبه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال دولت باید 15 میلیارد دلار مابه التفاوت کالاهای اساسی بپردازد و اگر با ارز آزاد محاسبه شود سالانه 300 میلیارد تومان می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در لایحه بودجه سال 1401 مجلس تصویب کرد که دولت باید حدود 280 هزار میلیارد تومان یارانه تهیه و پرداخت کند و این یارانه در سال به تولیدکننده پرداخت می شود. دو قرار است 4200 تومان وارد کنیم و واردات را انجام دهیم و این سیاست در سال های گذشته جواب نداد چون واردات کشور افزایش پیدا کرده است یعنی سرانه روغن و گوشت به ازای هر ایرانی بین یک تا دو دهم افزایش یافته است. یک و نیم اما مصرف دهک‌های واقعی به‌ویژه دهک‌های کم درآمد طی سال‌هایی که نرخ ترجیحی ارز ۴۲۰۰ داده شد، به‌طور میانگین بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه سرانه واردات با مصرف واقعی کشور متفاوت است، افزود: مفهوم این موضوع این است که حدود 40 تا 50 درصد کالاهای قاچاق یا مصرفی داریم که در شبکه به دست ایرانی ها نمی رسد.

وی ادامه داد: یکی از راهکارها عدم تخصیص ارز مستقیم به واردات و تخصیص بر اساس مصرف سرانه است.

پورابراهیمی ادامه داد: 2 سال بانک مرکزی نمی تواند زیرساختی را برای خرید کارت اعتباری فراهم کند و اگر این مهم اتفاق بیفتد تولیدکننده به راحتی می تواند محصول داشته باشد و صادرات داشته باشد و از طرفی اشتغال دو برابر می شود.

وی با بیان اینکه دامداری در کشور تعطیل است زیرا برای دامداران صرفه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: ارز ترجیحی و سیاست غلط 4200 تومانی در آن سال ها نه تنها مصرف و قیمت کشور را برای مردم به چالش کشید، بلکه تولید را نیز به چالش کشید. جای تاسف است که نمونه او در این کارخانه دیده می شود.

وی با تاکید بر اینکه ادامه این مسیر یک روزه به نفع کشور نیست و دولت باید تکلیف خود را مشخص کند، گفت: مافیای واردات به دنبال دغدغه رئیس جمهور هستند و می گویند کشور در حال فروپاشی است.

وی با بیان اینکه اتصال شرکت روغن نباتی گلناز به راه آهن سراسری اتفاق مثبتی است و محصولات می توانند به راحتی جابجا شوند، گفت: هزاران نفر در تصادف جان خود را از دست می دهند و این تعداد کشته در جنگ نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه نوسازی خطوط ریلی استان کرمان را ادامه می دهیم خاطرنشان کرد: این خطوط ریلی در استان از قبل از انقلاب تغییری نکرده است. با سرمایه گذاری حدود 185 میلیارد تومان از هفته آینده با اجرای این قطار مهم، سرعت حرکت قطارها در این مسیر از 60 کیلومتر به 120 کیلومتر افزایش می یابد و ایمنی ریل های این خط نیز ارتقا می یابد.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بایگانی‌ها